اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  رادیو و تلویزیون

فارس من| مطالبه از صداوسیما در فرهنگ‌سازی حیا و پوشش/ پیشنهاد برگزاری مناظرات تلویزیونی با موضوع حجاب

کاربران سامانه تعاملی «فارس من»، با طرح محورهایی در حوزه عفاف و حجاب، خواستار برگزاری مناظره‌های تلویزیونی با حضور موافقان و مخالفان جهت بررسى وضعیت موجود در جامعه شده‌اند. این پویش توسط بیش از 13 هزار و 500 نفر از کاربران «فارس من» امضاء شده است.

فارس من| مطالبه از صداوسیما در فرهنگ‌سازی حیا و پوشش/ پیشنهاد برگزاری مناظرات تلویزیونی با موضوع حجاب

به گزارش خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، اواخر مردادماه 1401 در سامانه تعاملی فارس من پویشی با عنوان «مطالبه از صداوسیما در فرهنگ‌سازی حیا و پوشش» به ثبت رسیده است. کاربران سامانه تعاملی «فارس من»، در این پویش با طرح محورهایی در حوزه عفاف و حجاب، خواستار برگزاری مناظره‌های تلویزیونی با حضور موافقان و مخالفان جهت بررسى وضعیت موجود حجاب در جامعه شده‌اند. این پویش تاکنون توسط بیش از 13 هزار و 500 نفر از کاربران «فارس من» امضاء شده است. 

در متن این پویش آمده است:

«مناظره‌های تلویزیونی از موافقان و مخالفان جهت بررسى وضعیت موجود در جامعه با رویکرد‌های زیر را مطالبه‌گر هستیم.

١. تبیین و روشنگری اصل حجاب
٢. مزایا و معایب حجاب در جامعه
٣. بایدها و نبایدهاى حجاب
٤. ایجاد نگرش صحیح از حجاب
۵. رفع شبهات حجاب».

در ماه‌های گذشته پویش‌هایی نظیر «مطالبه از صدا و سیما برای اجرای قانون حجاب و عفاف»، «صدا و سیما بیشتر به فرهنگ‌سازی در خصوص حجاب بپردازد» و «صداوسیما وارد مقوله عفاف و حجاب شود»، در رابطه با مسئله عفاف و حجاب نیز در سامانه «فارس من» به ثبت رسیده بود که در جزئیات آن‌ها مواردی همچون اجرای وظائف تخصصی سازمان صدا و سیما در قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب و حضور فعال صداوسیما در عرصه فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب در کشور و حضور در جلسات ستاد امر به معروف و نهی از منکر عنوان شده بود.

سردبیر پویش «مطالبه از صداوسیما در فرهنگ‌سازی حیا و پوشش»، در گفتگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون خبرگزاری فارس، در خصوص دلایل شکل‌گیری این پویش گفت: مهم‌ترین علت شکل‌گیری این پویش توجه به این نکته است که عموم مردم در خصوص مسئله عفاف و حجاب به تفکر وا داشته شوند. موضوع دیگر پررنگ شدن جنبه اعتقادی مسئله حجاب در جامعه است. پررنگ‌تر شدن جنبه دینی حجاب در جامعه از یک سو باعث شکل‌گیری جریان‌های فکری حول محور حجاب در جامعه و از سوی دیگر باعث کنار رفتن جریان‌های خارج از کشور در رابطه با موضوع حجاب خواهد شد. 

او ادامه داد: فکر می‌کنم در یک چشم‌انداز 5 - 4 ساله مداوم اگر در خصوص مسئله حجاب کار فرهنگی صورت گیرد، نتایج خوشایندی را شاهد خواهیم بود. در این شرایط جامعه از وضعیت جو زدگی در خصوص مسئله حجاب فاصله خواهد گرفت و میان طرفین له یا علیه نسبت به حجاب گفتگوهایی با محوریت صداوسیما برای تبیین مسئله حجاب صورت می‌گیرد.

سردبیر پویش «مطالبه از صداوسیما در فرهنگ‌سازی حیا و پوشش» افزود: پس از تبیین موضوع حجاب، گام بعدی این پویش پیشنهاد برگزاری مناظره‌هایی میان کارشناسان و صاحب نظران حوزه حجاب برای انعکاس نظرات مختلف جامعه در صداوسیما است. گام سوم پویش گفتگو میان عموم مردم و افراد عادی جامعه از اقشار مختلف با یکدیگر است.

وی در ادامه در رابطه با علت سه مرحله بودن مدل پیشنهادی بیان کرد: در حقیقت فردی که در مرحله سوم این مدل قرار می‌گیرد، پیش از آن دو مرحله از تبیین مسئله حجاب را مشاهده کرده و به لحاظ بینش رشد داشته و دارای تحلیل شخصی است.

وی افزود: پیشنهاد دیگر توجه و مدیریت صداوسیما در مسئله تبلیغات بازرگانی است. بازیگران زنی که در تبلیغات بازرگانی صداوسیما حضور دارند، به صورت ناخواسته در حال نمایش الگویی از زیبایی و ویژگی‌های زنانه به دختران مشاهده کننده این تبلیغات هستند. در حقیقت الگویی از زن پایتخت نشین برای بینندگانی از سراسر کشور ساخته می‌شود. شاید در این ابعاد فضای مجازی قابل مدیریت و اصلاح نباشد اما تبلیغات صداوسیما که در تمام مدت یک روز از شبکه‌های مختلف پخش می‌شود را می‌توان با اصلاح برخی موارد مدیریت کرد.

به گزارش فارس، با وجود پیگیری‌های مکرر گروه هنر و رسانه خبرگزاری فارس از شورای معارف سیمای سازمان صداوسیما در راستای پاسخ به مطالبات کاربران سامانه تعاملی «فارس من»، تا لحظه تنظیم این گزارش، به سوالات مطرح شده در رابطه با مسئله حجاب از سوی مسئولان «شورای معارف سیما» پاسخی داده نشده است.

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول